Ja, dat mag. Bij de opening van je Raisin-rekening en/of een deposito- of spaarrekening kun je vragen tegenkomen die je niet gewend bent van het openen van een (spaar)rekening bij Nederlandse banken, bijvoorbeeld over je beroep, (de hoogte van) je inkomen of (de herkomst van) je vermogen. Wij zijn verplicht deze vragen te stellen onder geldende (buitenlandse) regelgeving ter voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme – zo zorgen we er samen voor dat we financiële criminaliteit snel opsporen.
Omdat zowel de nationale wet- en regelgeving van het land van herkomst van de bank, alsmede het individuele Know-Your-Client (KYC, Ken-uw-klant)-beleid van banken van elkaar kunnen afwijken, kunnen de specifieke gegevenseisen tussen onze partnerbanken verschillen. Kom je dus een vraag tegen bij een partnerbank die je niet kunt of wilt beantwoorden, dan kun je ervoor kiezen bij een andere partnerbank te sparen die deze informatie niet vereist.
Tenzij expliciet anders aangegeven, verzamelen wij persoonlijke (financiële) gegevens dus niet voor marketingdoeleinden.