Adres wijzigen
Je adres kan eenvoudig worden bijgewerkt binnen je Raisin Online Banking omgeving. Zo werkt het:
- Log in op je Raisin Online Banking omgeving
- Klik rechtsboven op 'Mijn profiel (je initialen in blauw)’> ‘Mijn gegevens’
- Klik in het blok 'Contactgegevens' op ‘Bewerken’ naast je gegevens
Daarnaast hebben wij een nieuw bewijs van adres nodig. Dit mag een PDF/scan/foto van één van de volgende documenten zijn (niet ouder dan 3 maanden!) met je naam, adres, datum en het logo van de betreffende bank/instantie/onderneming zichtbaar:
- Bankafschrift (klik hier om te lezen hoe je een bankafschrift downloadt)
- Brief van de Belastingdienst of andere Nederlandse (semi-)overheidsinstantie
- Gas-/Water-/Energierekening
Je kunt het nieuwe bewijs van adres via je Raisin Online Banking omgeving uploaden, of per e-mail sturen naar klantenservice@raisin.nl.
Mobiel nummer wijzigen
Een actueel mobiel nummer is essentieel om financiële transacties (opdrachten) m.b.v. mobiele TAN-codes (mTAN) te autoriseren (bevestigen). De mTAN biedt extra beveiliging, omdat het fungeert als een vorm van tweefactorauthenticatie (2FA) in combinatie met het wachtwoord waarmee je inlogt op je Raisin Online Banking omgeving. Bij diefstal van je inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) kunnen namelijk geen opdrachten worden geplaatst/uitgevoerd zonder toegang tot je mobiele telefoon.
Je telefoonnummer kan eenvoudig worden bijgewerkt binnen je Raisin Online Banking omgeving. Zo werkt het:
- Log in op je Raisin Online Banking omgeving
- Klik rechtsboven op 'Mijn profiel (je initialen in blauw)’> ‘Toegang en veiligheid’
- Klik in het blok 'Inloggegevens' op ‘Bewerken’ naast je telefoonnummer
Geen toegang meer tot je oude telefoonnummer?
Neem dan contact op met onze klantenservice om je telefoonnummer te wijzigen. Dit kan met een bericht dat je verzendt vanuit je Raisin Online Banking omgeving, door een e-mail te versturen via het bij ons bekende e-mailadres of per telefoon.
E-mailadres wijzigen
Je e-mailadres kan eenvoudig worden bijgewerkt in je Raisin Online Banking omgeving:
- Log in op je Raisin Online Banking omgeving
- Klik rechtsboven op 'Mijn profiel (je initialen in blauw)’ > ‘Toegang en veiligheid’
- Klik in het blok 'Inloggegevens' op ‘Bewerken’ naast je e-mailadres
Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice en hen informeren over deze wijziging. Het is belangrijk dat het bericht gestuurd wordt vanuit je Raisin Online Banking omgeving of vanuit het bij ons bekende geregistreerde e-mailadres.
Stamgegevens wijzigen
Met stamgegevens worden de volgende gegevens bedoeld:
- Voorna(a)m(en)
- Achternaam
- Geboortedatum
- Geboorteplaats
- Geslacht
- Nationaliteit
Neem contact op met onze klantenservice als je je stamgegevens wilt wijzigen. We informeren je dan over eventuele vervolgstappen.