Het overlijden van een dierbare is een moeilijk moment. Ook kan er als nabestaande(n) veel op u af komen. Wij helpen u graag de Raisin-bankzaken van de overledene zorgvuldig af te handelen.
De eerste stap is het melden van het overlijden van de klant bij onze klantenservice. U kunt in contact treden met de klantenservice via e-mail op klantenservice@raisin.nl of telefonisch op 085 064 4479 op werkdagen 8.30 – 16.30. De toegang tot de Raisin Online Banking omgeving van de overledene wordt geblokkeerd zodra Raisin op de hoogte is gesteld van het overlijden.
De klantenservice heeft vervolgens de volgende documenten nodig om de overlijdensprocedure te starten:
- Formulier melden overlijden
- Kopie van de ID-bewijzen van alle erfgenamen
- Notarieel afschrift van de overlijdensakte
- Notarieel afschrift van de verklaring van erfrecht
U dient deze documenten per post te versturen naar:
Raisin
Postbus 44 05 60
12005 Berlijn
Duitsland
Raisin (en/of Raisin Bank) informeert de desbetreffende partnerbank(en) zodra de documenten ontvangen zijn. Hoe elke partnerbank een overlijden behandelt, hangt af van de toepasselijke algemene voorwaarden van de bank, maar over het algemeen worden de spaarproducten gesloten en de tegoeden overgeboekt naar de Raisin-rekening. De tegoeden worden vervolgens teruggestuurd naar de bij Raisin bekende tegenrekening van de (overleden) klant. De Raisin-rekening wordt gesloten zodra alle tegoeden zijn overgeboekt.