Raisin werkt niet met algemene bankvolmachten, aangezien de algemene voorwaarden van zowel Raisin, Raisin Bank als onze partnerbanken hier niet in voorzien. Dit is een gevolg van nationale wet- en regelgeving van de landen van herkomst van onze partnerbanken, alsmede het individuele Know-Your-Client (KYC, Ken Uw Klant)-beleid van de banken. Elke klant dient te handelen voor eigen rekening, niet namens derde partijen, in het bijzonder niet als gevolmachtigde.
Als bestaande klant kun je wel een informatievolmacht aan een derde (familielid, werknemer, bewindvoerder of een andere persoon) verlenen, zodat deze derde telefonisch informatie over je Raisin-rekening, spaarproducten en andere vertrouwelijke gegevens op kan vragen bij onze klantenservice. Zo werkt het:
- Neem telefonisch of via e-mail contact op met onze klantenservice en geef aan dat je een informatievolmacht wilt verlenen
- Je ontvangt van onze klantenservice het informatievolmacht-formulier in je berichten in je Raisin Online omgeving (‘Mijn profiel (je initialen in blauw)' > ‘Berichten’ )
- Stuur een scan/foto (in PDF-formaat) van het ingevulde formulier als bijlage mee met een beveiligd bericht vanuit je Raisin Online Banking omgeving ('Mijn profiel (je initialen in blauw)’ > ‘Berichten’ > ‘Schrijf een bericht’. Voeg het document toe als bijlage met ‘Bestanden bijvoegen’)
- Je ontvangt een bevestiging van de informatievolmacht van onze klantenservice
Als de gemachtigde persoon telefonisch contact opneemt met onze klantenservice, dan is het van belang dat degene duidelijk vermeld dat hij of zij een informatievolmacht heeft.
Opmerking: de informatiege(vol)machtigde kan alleen telefonisch informatie verkrijgen, hij of zij is niet gemachtigd wijzigingen aan te brengen.