Binnen je Raisin Online Banking omgeving vraag je eenvoudig één of meer spaarproducten aan. Je kunt je gewenste termijndeposito of spaarrekening al aanvragen voordat je Raisin-rekening is geopend.
In de Raisin App
- Log in op de app (je hebt 'm nog niet? Download hier) en klik op ‘ Ontdek’ in de menubalk onderaan
- Per categorie (‘Deposito sparen’ of ‘Spaarrekening’) zie je eerst de uitgelichte producten; klik op ‘Bekijk alle termijndeposito’s/spaarrekeningen’ om alles te bekijken
- Klik op het gewenste spaarproduct om het aan te vragen
- Vul je gewenste openingsbedrag en eventueel aanvullende informatie in, en klik op ‘Volgende’
- Bevestig je aanvraag met de invoer van de mTAN-code
Op je computer / webversie
- Log in op je Raisin Online Banking omgeving
- Navigeer via ‘Producten’ naar de gewenste categorie 'Deposito sparen' of ‘Spaarrekening’
- Vraag het spaarproduct aan door te klikken op ‘Nu sparen’ bij het gewenste product
- Vul je gewenste openingsbedrag en eventueel aanvullende informatie in, en klik op ‘Volgende’
- Bevestig je aanvraag met de invoer van de mTAN-code
Indien/zodra er voldoende saldo op je Raisin-rekening staat (d.w.z. minstens gelijk aan het gekozen openingsbedrag), en aan eventueel aanvullende eisen is voldaan (zie opmerking onder), wordt je aanvraag automatisch doorgestuurd naar de betreffende partnerbank en je gewenste spaarproduct geopend.
Opmerking: De specifieke gegevenseisen voor het openen van een termijndeposito en/of spaarrekening kunnen verschillen tussen Raisin's partnerbanken. De reden hiervoor is dat zowel de nationale wet- en regelgeving van het land van herkomst van de bank, alsmede het individuele Know-Your-Client (KYC, Ken Uw Klant)-beleid van banken van elkaar kunnen afwijken.
Indien de bank een of meer aanvullende documenten benodigt voor de opening van de rekening, vind je dit vermeld op onze website in de bijbehorende productinformatie. Waar nodig worden de instructies en/of het eventueel aan te leveren document na de aanvraag (vooringevuld) aan je verstrekt.