In het overgrote deel van de gevallen loopt het termijndeposito af en worden de inleg en rente (na aftrek van eventuele bronheffing) automatisch teruggeboekt naar je Raisin-rekening, waar je weer vrij over het geld kunt beschikken.
Bij veel banken is het echter mogelijk om het deposito te verlengen na afloop van de termijn. In de regel is het mogelijk om je termijndeposito te verlengen tot een aantal kalenderdagen voor de vervaldag tegen de rente en voorwaarden die gelden op de vervaldag van het deposito. Informatie over het aantal kalenderdagen tot waar de aanvraag tot verlenging ingediend kan worden, evenals of er daadwerkelijk sprake is van een mogelijkheid tot verlengen, is per product te vinden in het bijbehorende informatieblad. Het verlengen van een deposito kan middels een opdracht in uw Raisin Online Banking omgeving. Zo werkt het:
In de Raisin App:
- Log in op de app (je hebt 'm nog niet? Download hier) en ga naar je lopende deposito's ('Dashboard' > ‘Mijn spaaroverzicht’ > 'Deposito sparen')
- Selecteer het product dat je wilt verlengen en klik op 'Opties voor verlenging'
- Wanneer het mogelijk is om het deposito te verlengen kan je hier de (nieuwe) termijn aangeven en het product aanvragen door de stappen van de online aanvraag te volgen
Op je computer/webversie:
- Log in op je Raisin Online Banking omgeving en ga naar je lopende deposito's (‘Mijn spaaroverzicht’ > 'Deposito sparen')
- Ga naar het product dat je wilt verlengen en klik op 'Details' > 'Verlengen' > 'Bekijk uw verlengingsmogelijkheden'
- Wanneer het mogelijk is om het deposito te verlengen kan je hier de (nieuwe) termijn aangeven en het product aanvragen door de stappen van de online aanvraag te volgen